Maak uw keuze

Bel mij terug

Uw storing / reparatie snel opgelost door Janssens Vastgoed

Ik ben huurder

Heeft u een vraag over uw woning of wilt u een (technische) reparatie of storing melden? U regelt het met een muisklik…. Kies voor informatie over reparatie’s, technische storingen, tips om storingen zelf te verhelpen.

Technische storingen probeert Janssens Vastgoed zo snel mogelijk voor u op te lossen. Voor spoedgevallen kunt u 7/24 contact opnemen met ons kantoor op 0161-413.666 van overige meldingen verzoeken wij u online melding te maken.

Veelgestelde vragen

Ik heb overlast van mijn medebewoners/buren

Probeer de problemen in eerste instantie met je medebewoners te bespreken op een rationele wijzen. U heeft beide de verantwoording zich als goed huurder te gedragen. Dit houdt onder andere in dat u de rust en vrede van medebewoners respecteert.

Houden de problemen aan, licht Janssens Vastgoed in om te zien of er op deze wijze afspraken gemaakt kunnen worden.

De woning wordt niet goed schoon gehouden door mijn medebewoners

Alle huurders die met meerdere mensen een woning delen dienen een schoonmaakschema op te stellen waarin alle gezamenlijke ruimten wekelijks worden schoongemaakt. Er dient een eerlijke verdeling gemaakt te worden waardoor iedereen gelijke lasten draagt.

Huurders zijn zelf verantwoordelijk voor het schoonmaken van een woning. Wanneer Janssens Vastgoed constateert dat er niet goed wordt schoon gemaakt zal er een verzoek worden ingediend voor het schoonmaken van de woning binnen een gestelde termijn. Wanneer dit niet gebeurt zal Janssens Vastgoed de woning schoonmaken en zullen de kosten worden verhaald.

De werking van mijn verwarming

Nederlandse woningen hebben een centrale verwarmingsinstallatie. Deze installatie wordt bedient door een thermostaat die vaak in de woonkamer hangt. Bij kamerverhuur is dit vaak op andere wijze geregeld.

Wanneer u de temperatuur in een woning wilt verhogen dient dit te gebeuren via de thermostaat. Deze kan simpel via een draaiknop of “+” en “-” knoppen worden bedient. Let wel op dat de radiatoren open dienen te staan! Deze zijn met een draaiknop aan de zijkant van de radiator open en dicht te draaien.
Normaliter zijn er programma’s ingesteld op de thermostaat die er voor zorgen dat het energieverbruik op een normaal niveau blijft. Dit om geld en het milieu te sparen. Deze programma’s zorgen er meestal voor dat de verwarming gedurende de nacht uit staat en ‘s morgens begint te branden.

Mijn radiatoren worden niet warm

Wanneer uw radiatoren niet warm worden dient u eerst na te gaan of deze open staan zodat het warme water er doorheen kan stromen.

Als de radiator open staat kunt u nagaan of de thermostaat op de gewenste temperatuur staat. Wanneer de kamertemperatuur evenhoog of hoger is dan de gewenste temperatuur zal de verwarming niet aan gaan.
Wanneer ook dit in orde is dient u na te gaan of de cv-installatie in orde is.
De verwarmingsketel bevat altijd een display of meter dat laat zien wat er gaande is in het systeem. De druk op de leidingen dient altijd tussen de 1 en 2 bar te zijn, Ca. 1,5 bar is voldoende.
Wanneer de druk niet in orde is, dient u water aan het systeem toe te voegen. Sluit een slang aan tussen een waterkraan en de kraan van de cv-installatie. Zet de kraan van de cv-ketel open en draai daarna de waterkraan open. U ziet de druk in de ketel ophoog gaan.

Mocht de druk in orde zijn, kunt u op de display kijken of er een foutcode aangegeven staat. Vaak bestaat deze uit een cijfer en een letter. Ga in de handleiding na wat dit inhoudt. Bel vervolgens ons kantoor om het probleem op te lossen.

Ik heb geen water

Kijk of de hoofdkraan open staat. Deze zit in de buurt van de voordeur. Meestal in een put na de voordeur of in een kast bij de voordeur.

Wanneer deze open staat is er wellicht een probleem bij de leverancier van water. Neem contact op met de leverancier om te weten te komen of er problemen bekend zijn.
Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met kantoor om een loodgieter te regelen.

Ik heb geen warm water

Het water in de woning wordt opgewarmd door de cv-installatie welke ook de radiatoren verwarmt. Mocht u geen warm water hebben, kijk of de druk voldoende hoog is in de ketel. Mocht deze lager zijn dan 1 bar, vul dan de ketel bij zoals beschreven staat onder het kopje Verwarming.

Wanneer de druk in orde is, kijk dan of er een foutmelding in de display staan. Normaal bestaan deze uit een letter en een cijfer, bijvoorbeeld “E01”. Wij verzoeken dit bij een eventuele melding aan te geven.

Mijn toilet is verstopt

Ga na of er een zichtbare verstopping is. Zorg voor een paar lange rubberen handschoenen en probeer de oorzaak uit de pot te halen. Mocht dit niet baten, probeer een ontstopper. Zet de rubber nap over het gat van de pot en druk de stok enkele keren in. De rubber nap zuigt vaccuum waardoor de ontstopping los schiet.

Mocht dit niet werken, dan verzoeken wij u hier online melding te maken.

Bad / douchewater loopt niet weg

Ga na of er een zichtbare blokkade is. Verwijder haren en vetten, welke gemakkelijk weg te halen zijn uit de afvoer. Giet kokend water in de afvoer en wacht 10 minuten.

Mocht dit niet werken, probeer de afvoer te ontstoppen met een rubberen ontstopper. Zet de rubber nap over de afvoer en duw de stok enkele keer in zodat er een vaccuum wordt gecreëerd en de afvoer wordt ontstopt.
Mocht ook dit niet werken, probeer vloeibare ontstopper van HG. Dit merk is het minst schadelijk voor de afvoerbuizen. Lees de aanwijzingen op de verpakking goed voor gebruik.

Uw huis ook direct verkopen?

Woning aanmelden

Delen